It's a little too late.

Jobbat idag! Och det gick väl bra som vanligt!
Efter jobbet gick jag, Robin och Sara och åt lunch. Eller först gick Robin och köpte ett playstation 3. Så när vi skulle gå in på mcdonalds vågade han inte riktigt bära det för han tyckte att det skulle förstöra hans sociala rykte. Haha! Så jag fick bära det.

Jag har börjat att räkna kalorier. Så istället för att dricka cola blev det vatten! Jag kanske är en galning just nu och kollar varenda liten grej. Men det lär ju bli en normal nivå sen.
Jag blir bara chockad över vissa saker som man trycker i sig. Man behöver ju äta, helt klart. Men vissa gånger äter man ju tusentals fler kalorier än vad man gör av med.
Så jag tycker personligen att det är bra att vara medveten om hur mycket kalorier det är i saker och ting. Jag äter ju hellre en stor god middag än en chokladkaka liksom. Har varit inne på en massa hälsosajter de senaste dagarna. Tänker inte skriva allt här om vad jag tagit reda på. För det viktigaste är ändå att äta så man blir mätt och motionera ordenligt samt UNNA sig godsaker när man känner för det. Inte leva någon strikt diet. Kom ihåg det!

Nu ska jag fortsätta med tvätten.
Dock skulle jag vilja gå en promenad.. Har bara gått 5 km idag. Och det tycker jag är för lite.
Men jag ska i alla fall göra mina 100 stycken på magtränaren strax!

(McChicken och McBean är de bästa alternativen på Mcdonalds. Då har jag dock inte jämfört respektive sockerinnehåll. Men om man endast tittar på kalorierna.)

Klicka här för att själv titta vad just din favorit innehåller!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0