En längtan.

Ute ser det rätt trist ut idag.. jag vill ha sommar på riktigt snart! Våren har känts rätt obefintlig med tanke på hur länge snön låg på marken..

Men nu ska jag inte skriva om såna tråkiga saker..
Mina systrar har varit här hela helgen. Har haft väldigt skoj! I fredags så gick vi på stan lite grann efter att jag hade jobbat. Åkte sen hem och åt potatisgratäng. Gott! Kikade lite på Talang, men det var inte så skoj. Så slutade med att jag målade klart köket i stället!
På lördagen var jag ledig! Så då tog vi en sväng ute till Birsta. Jag köpte en grill! Jättefin är den.
När vi sen kom hem fixade vi i ordning oss, knäckte våra cider och startade grillen! Runt 8 kom Sandra och Charlien. Satt först ute ett tag på en filt. Men det blev så kallt så vi gick in och satte oss på mitt köksgolv! Spelade ölspelet och det blev en massa skratt! Sen kikade vi på esc också! Dock var det inte så kul, så jag somnade runt halv 12, men vaknade sedan av att jag fick en cider rakt över mig! Inte trevligt! Jag var så sjukt trött. Dagen innan hade jag klivit upp 7:30 för att jobba. Sen natten till lördagen babblade Linda så mycket så jag inte kunde sova, även fast jag bad henne vara tyst. Så då blev det bara 5 timmars sömn. Inte underligt att jag då somnade!
Sen igår vaknade man och var pigg. Så det var ju skönt i alla fall! Gjorde inte så mycket alls. Tittade mest på tv och åt lite onyttigheter. Men sen vid kl. halv 10 på kvällen fick vi för oss att gå en promenad! Hittade ett elljusspår som vi gick in i.. Vi gick, och gick. Visste inte vart vi skulle komma ut. Men så helt plötsligt kom vi ut vid sidsjöbacken. Och jag hade ingen aning om vart vi var. Jag visste ju att sidsjöbacken fanns, men hade aldrig varit där. Så visste inte vart vi skulle. Men insåg sen att vi faktiskt var på sidsjövägen så då var det inte så svårt att hitta hem. Blev i alla fall en 1 ½ timmes promenad. Riktigt skönt! Dock att det var kallt så jag satte min sjal på huvudet och såg ut som en pirat hela vägen!

Idag ska vi inte göra så mycket heller. Städa och fixa lite. Kanske gå en promenad. En mjukglass på stan vore mysigt om det blir varmare. Sen kl. 6 ikväll åker systrarna hem!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0