88 lediga jobb.

Nu är det verkligen illa. När jag flyttade upp till Sundsvall för 2 ½ år sen så fanns det ca 200 lediga jobb på ams.se
när jag kikade in på hemsidan idag så insåg jag att det endast finns 88 lediga jobb. Det är knappt något alls! Igår fanns det 95 jobb. Det sjunker hela tiden. Självklart så vet jag att om man vill hitta ett jobb så måste man söka på andra ställen också. Man måste gå direkt till arbetsplatser och verkligen visa upp sig själv.
Men ja, jag har en plan B och en plan C. Så på något sätt ska det lösa sig ändå. Om inte annat får jag väl ta hand om hundar hela sommaren. Skulle kunna ge en fin liten inkomst. Kanske finns annat man kan göra också för att få in pengar. Kanske ska starta min egna lilla doggy-walk service. Men då måste man skaffa F-skattsedel osv. Men det kan ju vara en idé  så länge. Tills jag hittar något annat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0