Utrym butiken.

Idag har dagen bara susat förbi!
När jag var in på hemköp för att köpa lite lunch (naturdiet), så började det tjuta. Först reagerade jag inte ens. Men sen ropade de ut i högtalarna: Viktigt meddelande. Det brinner. Alla måste utrymma lokalerna!
Det konstiga var att ingen reagerade speciellt mycket. Alla gick sakta, och jag suckade mest över att jag inte fick köpa min lunch..
Det var nog ingen stor brand, för efter en kvart kunde man gå in igen.
Men det är konstigt hur lugna människor kan vara när det gäller brand. Att ingen reagerar..

Måste bara säga en väldigt irriterande sak också! Som ni kanske läste i mitt inlägg om EU-valet så är jag på alla bönders sidor. Och jag blir väldigt upprörd när jag tittar i reklambladen och ser: Lidl; Färskpotatis 0,09:- ICA maxi; Köp för 300:- så får du 3 kg färskpotatis på köpet!
Hur lite betalar butikerna för potatisen egentligen?? Får bönderna bara 1 öre per kg eller? Jag börjar verkligen att undra. De som kör potatisen får säkert mer för det, medan de som lägger ner sin själ för att odla potatisen knappt får nått!
Nej Sverige är inte så jäkla rättvist!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0