Jag blir så förbannad på det svenska rättssystemet!

Sitter här och läser om dömda brottslingar.
Fastnade speciellt för ett fall.
En läkarstudent hade utfört oralsex på en sovande pojke vid upprepade tillfällen. Han dömdes för våldtäkt. Straffet för ett sådant brott anses vara 2 år. (Bara detta gör mig riktigt upprörd!)
Det blir en överklagan och domen sätts till 1 år och 4 månder. För annars kan ju inte den stackars läkarstudenten avsluta sina studier.. (Hör min ironi skrika)  Så när han avtjänat sitt straff kan han gå tillbaka till studierna där kursen barn- och ungdomspsykiatri ingår. Så han kommer naturligtvis möta båda barn och ungdomar där.

Det är helt sjukt! Hur kan straffet bli så lågt, och hur kan han tillåtas att bli läkare efter vad han gjort?
Visst alla kan ändra sig, och har man avtjänat sitt straff så har man förhoppningsvis lärt sig något. Men snälla, att jobba med människor efter en sån sak?
Nej jag tycker att det svenska rättssystemet borde granskas. Såhär kan det inte gå till!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0