Hinduism.

Jag förstår inte det där med religioner som man inte får konvertera till. Om du vill vara hindu så måste du vara född till det. Jag som är född till Svensk kristen får alltså inte vara hindu. Det är väldigt dumt. För vem kan bestämma vad man ska vara?
Jag tycker att hinduismen är en av de mest trovärdiga religionerna. Inget illa menat till er som tror på något annat. Ni får ha vilken tro ni vill. Men för mig personligen så är det den jag kan relatera mest till. Speciellt att livet går ut på karma. För så är det verkligen. Onda handlingar slår ofta tillbaka på en själv. Och även fast hinduismens syn på karma är mer invecklad än så, enligt dem så är livet som ett själsligt kretslopp och man återföds hela tiden, har man bra karma så kan man tillslut uppnå befrielse från kretsloppet. Min syn är kanske inte fullt så långdragen. Men visst tror jag att det är bra att gå ur livet med god karma. För jag vet inte, kanske återföds man. Och då är det bra att bära med sig sin goda karma.
Hinduismens Gudar fascinerar mig också, deras många ansikten och otroliga karaktärer.
Inget hindrar mig från att utöva hinduism, men jag blir dock aldrig en äkta hindu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0