Djurrättsaktivist?

Ja, man kan ju undra om det var en sån som hade kommit in i butiken. För idag hittades en skinnjacka som var sönderklippt.
Jag blir illa till mods när såna saker händer. Visst jag gillar inte heller att vi säljer skinn och päls. Men jag skulle aldrig gå in i en butik och klippa sönder något för att visa vad jag känner. Varför inte starta en dialog i stället? Berätta hur ni känner. Alla vet väl att om man gör något sånt där så får man ändå bara ännu mer motstånd. Butiker plockar fram ännu mer skinn och päls.
Jag tycker såhär, butiken jag jobbar i är en secondhand butik. Det är mycket bättre om folk kan köpa sina "döda djur" där än att de går till en vanlig butik och stödjer industrin av dem. Vi stödjer inte industrin eftersom efterfrågan hos oss inte hamnar hos några producenter av skinn och päls. Så snälla, tänk efter lite innan.

Annnars så har det varit en ganska lugn dag idag.
Har ändrat mina arbetstider nu så jag jobbar 13-18 varje dag. Kände att det var mycket bättre för mig.
Med tanke på att oftast så kan jag inte sova på nätterna, och jag tycker inte om att ha en massa tid på kvällarna eftersom jag tänker så mycket då.

(Dagens dårå.)



(Mitt kylskåp del 1.)



(Mitt kylskåp del 2.)



(Jag borde vika tvätt, men orkar inte riktigt..)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0