Inspirerande.

Jag följer tre resdagböcker just nu. Alla tre är personer som går samma utbildning som Annika. Jag tycker att det är otroligt intressant och inspirerande att läsa om deras resa.
Jag blir nyfiken på att också åka iväg och lära mig en massa nya saker. Olika kulturer och att få se hur människor som genomgått så otroligt mycket ändå står på egna ben och kämpar för att verkligen leva.
Det är otroligt svårt att kunna förstå hur de trots fattigdom, dödsfall av nära släktingar och vänner, svält osv. ändå kämpar på. Människor är starka. Och det är när man insett det som man vet att man kan klara i princip allt. Nej inte i princip allt. Utan verkligen ALLT.
Människan är en otroligt vacker och stark varelse. Som i vissa fall hamnat fel och gått vilse.
Men alla har en inre styrka, det gäller bara att använda den rätt och se till sig själv först och främst. Se sina egna behov. Hitta egna värderingar. 
Även fast världen är väldigt störd och orättvis så tror jag ändå på människan. Det är vi som skapat världen vi lever i, och det är också VI som kan förändra den!
Stå upp för er själva och det ni tror på!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag tycker att vi ska åka på äventyr! :)

2009-02-26 @ 16:50:35
URL: http://mysteryoctavarium.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0