Kill your darlings.

Började på en kurs idag. Det var så otroligt roligt och intressant.
Det började med att Ulla (hon som håller i kursen.) sa att alla ska till banana-land. Det är målet med kursen.
Det betyder i princip att man ska ta sig till möjligheternas land, där man kan halka hit och dit på bannskal.
Sen fick vi presentera oss själva med namn, positiv egenskap och humör.
Efter det pratade hon ett tag. Sen delade hon in oss i tre grupper. Då fick vi i uppgift att brainstorma fram idéer kring vad man kan göra med en miljon plastmuggar. Idéerna sprudlade och det var allt från en flotte, blomkrukor till partyhattar. 
En annan grupp kom på att man kunde ha dem som kondomer. 
Vi fick välja en av våra idéer. Komma på produktnamn, målgrupp och slogan. Riktigt kul var det! Gjorde ju mycket sånt där på gymnasiet. 
När vi var klara med det ritade hon upp ett upp och nedvänt flygplan på tavlan. Så sa hon: Kom på positiva saker med att landa ett flygplan upp och ned. 
Jag tyckte att då kan det ju vara roligt om man får ramla ut ur planet med huvudet neråt. Haha! 
Men i alla fall, att använda sig av en sån teknik för att komma på idéer kallade hon för kill your darlings. För man vet ju hur saker och ting ska vara. Men att ett plan landar upp och ned blir ju helt fel i huvudet, så då dödar man alltså tankesättet om hur det borde vara. 
Skulle kunna skriva massor om vad vi gjorde mer. Men det får räcka sådär. Var i alla fall jätteroligt som sagt. Ser fram emot nästa tillfälle. 

Igår tog jag tag i och rensade under sängen. Hade en massa saker där under som påmimnner mig om Linn. Men nu har jag slängt bort dem. Skönt att få avsluta det kapitlet ordentligt. 

Nu ska jag väl städa lite grann. Sen möjligtvis vila. Är helt slut i huvudet. 
Men ska kanske festa ikväll.. får se om jag orkar det! 

(Bara för att det alltid måste finnas en bild på mig själv i alla inlägg, visst Sandra? Haha!)

 

(Skänka bort massa rosa saker!)



(Slängde några ahlegrensbilar som jag haft sparade sen min och Linns tid. Vi tyckte de såg roliga ut... Hm!)



(Ut med det gamla och in med det nya.)


Kommentarer
Postat av: Sandra

Självklart måste det alltid finnas en bild på dig dina blogginlägg ;)

2009-04-22 @ 16:18:30
URL: http://mysteryoctavarium.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0