Pengabekymmer.

Nu var det en vecka sen jag uppdaterade här senast. Så kände att det var på tiden att något hände.
Kan ju berätta lite om de senaste dagarna.
I fredags så mötte jag Annika vid tåget kl. 16. Sen när vi skulle ta bussen hem till mig mötte vi Maria där, som också var påväg hem till mig eftersom det skulle bli fest senare på kvällen. Så vi åkte hem till mig, trötta allihopa. Maria lagade mat till oss, och sedan fixade vi i ordning oss inför kvällen. Runt halv 8 kom Totte hit. Ganska snabbt började vi köra våghals. Det roligaste måste varit när Maria fick konsekvensen: I en timme framöver är dina ben helt ur funktion. Haha! Kul när hon skulle försöka gå på toa..
Sen så kom vi på att vi ville sjunga singstar, så jag gick över till grannen och lånade hennes. Så började vi sjunga för fulla halsar.
När klockan närmade sig 12 ringde jag till en taxi, Annika som inte mådde så bra eftersom hon var förkyld valde att stanna hemma, men vi andra drog ner till stan. Först blev det mc donalds för Maria var hungrig. Sen så gick vi in på Irish.
När vi tröttnade och skulle gå till bussen så kom jag och Maria på att vi skulle gå fram till någon tjej och säga: Tjena kexet sitter du här och smular? Men vårat offer som vi valde ut såg så himla rädd ut när vi satte oss vid henne att vi inte riktigt vågade. Men det blev riktigt mycket skratt ändå!
Sen åkte vi hem och somnade som stockar.
På lördagen var det jobbdags för mig. Så tog bussen ner till stan halv 12. Maria åkte hem till Kramfors och Annika gick iväg på stan.
Det gick kanon att jobba, jag var inte direkt trött eller något.
Resterande delen av dagen spenderades med Annika. Vi lagade god mat och tittade på film.

Nu är det måndag, ny vecka, nya pengabekymmer. NY månad! Och jag har endast 1000 kr på mitt konto. Detta ska då räcka i 26 dagar.. Vet inte hur det ska gå ihop. För på fredag drar jag och Maria ner till Sthlm för att åka en tur med ålandsbåten med mina syskon och min mamma. Då kommer man ju antagligen behöva köpa något att äta på bussen både på fredagen och lördagen. Men om jag är lite smart så fixar jag en sallad som jag kan äta på bussen på fredagen. Så slipper jag i alla fall slösa nå pengar på det. Allt går ju alltid på något sätt. Det gäller bara att vara lite klurig. Men det blir nog till att leva väldigt fattigt resten av månaden. Sånt har jag klarat förr.  

Kommentarer
Postat av: annamadelene

bara 1000?! :p haha. som jag sa nyss. jag har bara 11 kronor :p hehe

2008-09-02 @ 15:27:42
URL: http://annamadelene.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0