Palmolja.

Hade ett intressant samtal med Annika nyss. Hon pluggar uppe i Östersund på "Afrikalinjen". Där diskuterar de mycket om naturen och globala problem. Så vi började prata om återvinning och palmolja. Jag hade glömt bort det där med palmoljan, för när jag gick på gymnasiet diskuterade vi ganska mycket om det. Det är ett stort problem. Om jag inte missminner mig är Gibbonapan hotad pga att regnskogen tas bort för att göra plats till stora plantage för att ta fram palmolja. Det är hemskt. Hemskt att djuren ska drabbas för människans småsinthet att finna billiga produkter. Ni som inte är så pålästa ang. palmolja så är det något som finns i många produkter, det står som vegetabilskt fett. Finns i t.ex choklad, chips, tvål m.m. Är nästan omöjligt att ha sitt hem helt fritt från palmolja. Men jag funderar på att ta reda på om det är palmolja i de produkter som jag använder mest. 
Så nu ska jag surfa runt lite och se om jag får fram något vettigt.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0