Nu tar vi och målar en glad smaajlgubbe tycker jag!

Känner att det börjar bli lite för dystert i bloggen nu, och det är verkligen inte meningen!
Var väldigt intressant på jobbet idag. Naturskyddsföreningen hade skänkt lite material till oss. Foldrar där det stod fakta om giftig bomull och lite affischer som var väldigt upplysande. Jag och Yvonne började prata lite om det här med bomullen. Jag tycker att det är jättehemskt att flera tusen människor dör varje år av att de får i sig massa kemiska bekämpningsmedel som används för att odla bomull. Nej, mer ekologisk bomull vill vi ha! Men detta är ju något som man inte ens tänk på innan. Vi använder våra kläder och tänker inte på vart ifrån de kommer. Vem har fått slita för att vi ska få ha kläder på oss, det är inte en tanke som kretsar i många människors huvuden. Vi borde bli ännu mer medvetna. 
Nu tänker jag inte snacka och försöka få andra människor att ändra sina åsikter. Säger bara vad jag lärt mig och att jag tänker försöka ändra mitt tankesätt lite grann. Kan självklart inte ändra allt, det har jag inte ekonomi till. Men lite. Det är en bra början.

(Dags att sova, i mitt säkerligen giftiga nattline, eller gifterna går ur när man tvättar. Varsågod naturen.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0