Nu är alla små stjärnor.

Sovmorgon idag. Eller det har jag väl i princip varje morgon. Men idag blev det en extra lång. Och ÄNTLIGEN hade de satt upp en lista för oktober i tvättstugan! Så imorgon blir det att tvätta!
Nu har jag precis ätit brunch i form av havregrynsgröt, gott gott.
Helgen då? Jo i fredags kom Annika hit. Vi tände lite ljus och hade som en picknick på vardagsrumsgolvet. Nördigt, men mysigt. Sen tittade vi på Andra avenyn. Diskuterade massa om fair trade-produkter och ekologiskt. Finns ju hur mycket som helst! Men jag tror att än så länge kommer jag vara så pass duktig att jag bara äter fair trade-choklad, köper ekologisk mjölk och svensk kycklig och kött. Lite gör ändå mycket! Och min ekonomi skulle inte räcka till om jag skulle lägga ner några kronor extra på ALLT jag köper. Men så jag har gott samvete ändå.
På lördagen mådde jag inte alls bra, så jag gick inte till jobbet. Sov ut ordentligt i stället. Sen runt 3 kom Sandra och hämtade mig. Så åkte vi till deras stuga någonstans-jag-vet-inte-vart. Kovland åkte vi förbi.. och såg en skylt där det stod Stöde 3 mil på.. Så någonstans ute i ingenstans var vi. Fick god middag när vi kom fram. Satt och tittade på Postkodmiljonären med hennes farmor och låtsas farfar. Efter det blev det film och morots- och gurkstavar med dipp.
På söndagen blev det massa Idol-tittande sen åkte vi hem. Då blev det en massa städande för min del. Sen på kvällen kom Annika över. Då åt vi godis och tittade på Andra avenyn.

Idag har jag någon slags tomhetskänsla i mig.. Vet inte vart den kommer ifrån. Men det ska nog bli bra.
Funderar på att åka och simma sen. Skulle behöva det.
Fast imorse när jag stod på våge så såg jag att jag faktiskt gått ner lite till. MEN jag står väldigt still runt ett visst kilo hela tiden. Så behöver verkligen röra mig mer. Maten är ju ändå okej. Har inte blivit så mycket sallad på sistone. Men jag äter regelbundet och inte något onyttigt på vardagarna.

Nu ska jag fixa i ordning mig lite och kanske ta en promenad.
 
(En fin höstbild jag fotade häromdagen.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0