Girlfight vs. Mr Duva.

Nu har jag två riktigt roliga saker att berätta. Eller egentligen är inte någon av dem direkt roliga. Men de var väldigt skrattretande. Det första som hände ägde rum i butiken är jag praktiserar. Ett par skor hade råkat hamna på två olika ställen. Så var det två kvinnor som hittade VARSIN sko. Båda två var fast beslutsamma om att just DE skulle ha skorna. De började bråka. Mohammed som stod i kassan visste inte vad han skulle göra så han skickade dem till mig. Så de stod på varsin sida om mig och försökte övertyga mig om att just DERAS version var den rätta. Efter ett tag brister jag ut i skratt för jag tyckte att det var en så bisarr situation. Har inte varit med om att det hänt innan. Efter ett tag gav i alla fall den ena kvinnan upp. Och de som kommit till butiken som vänner gick därifrån som bittra fiender. Men jag tvivlar på att de kan fortsätta vara ovänner för all framtid om ett par skor..

Sen så nästa incident var en väldigt hungrig duva. Jag hade lunchrast så jag gick till ICA och köpte mig en yoghurt. Tänkte att det var så skönt ute så jag skulle sätta mig vid fontänen och äta den. När jag kommer dit ser jag en gubbe som sitter och matar duvorna, och flera duvor har flygit upp och sitter på hans armar. Jag blir lite reserverad och sätter mig en bit ifrån honom. När jag satt mig ner kommer helt plötsligt en duva mot mig. Men den går bara runt på marken vid mina fötter. Sen så kommer nästa duva. Och den tittar konstigt på mig, sen flyger den upp och sätter sig på min väska som jag har bredvid mig. Min första tanke var: Nejmen vad söt. SEN så var den inte lika söt längre för då flyger den rakt mot mig och min yoghurt. Jag slår till duvan så den landar på marken. Men galen som den var flyger den mot mig igen. Så jag slår igen. Sen börjar jag asgarva. Folk stirrar på mig. Och jag går snabbt därifrån. Ville inte riskera att vara tvungen att slå ner duvan en gång till.
Hela vägen till butiken går jag och skrattar för mig själv.

Vad tycker ni var roligast girlfighten eller duvan?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0