Moving on.

Ärligt talat, jag har fortfarande inte sökt till ky-utb. och det är bara 10 dagar kvar tills ansökan ska vara inne. Men jag tror att jag är rädd. Rädd för att livet ska gå vidare. Står kvar och stampar på samma ruta. Det är så mycket inom mig som jag bara inte vill släppa taget om. Jag kanske inte riktigt vill gå vidare. För då känner jag att jag tappar kontrollen. Jag låter marken under mina fötter försvinna för ett tag så jag står där, svävandes. Vet inte om jag kan tillåta det. Fan, det är så mycket som jag inte kan släppa taget om. Känns som att jag klamrar mig fast vid det förflutna och vägrar släppa. Fast min hjärna säger åt mig att bara lämna allt. Men det känns som att varje litet steg jag tar mot ett nytt liv gör att jag kommer längre bort från min trygghet. Det är såna här stunder, när jag har massa förvirrade tankar som jag verkligen behöver Inger. Tur att jag ska prata med henne på måndag. För även fast jag tagit mig vidare genom att hitta en ny lägenhet och en praktikplats så finns det mycket som fortfarande är väldigt skrämande. Men Inger brukar vara bra på att få mina tankar att falla lite bättre på plats. Tiden rusar oftast iväg och ibland får jag vara där längre än jag egentligen ska. Men det är bra, hon är bra.
Vad jobbigt det är när man verkligen inte vet vad man vill. Jag kan verkligen inte se vad jag skulle kunna jobba med när jag blir äldre. Visserligen är jag väldigt intresserad av foto, fotoredgering och inredning. Men vet inte hur jag ska gå vidare när de gäller de intressena. Jag vet inte ens vad jag skulle göra på en butikssäljarutb. Men nej! Nu får jag inte ge mig själv tvivel. Jag ska söka den där utb. sen så får jag helt enkelt se om jag kommer in. Gör jag inte det så är det meningen att jag ska göra något annat. Jag skulle till och med kunna jobba som dog-walker. Det skulle jag kunna älska. Läste ju om någon utb. där man kunde läsa till hundpsykolog, hundtränare eller liknande. Någon sån utb. skulle jag kunna gå.

Nu slutar jag skriva innan jag blir för förvirrad.
Jag önskar att jag hade ett mål här i livet.


Kommentarer
Postat av: Anonym

men sök för fan då :|

2008-05-22 @ 00:35:50
URL: http://lindabredell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0