Åttonde dagen.

Nu har jag varit nyttig i hela åtta dagar. Det är faktiskt en bedrift för mig. Brukar ha ett väldigt godissug, men faktiskt så har jag knappast känt något. Har kunnat gå förbi godishyllorna i affären utan att dreglet hängt ner till fotknölarna. Mycket av detta, att jag klarat mig så bra, har ju berott på att jag ätit ordentligt. Har ätit tre mål om dagen. Vilket är ganska lagom för mig eftersom jag inte rör på mig jättemycket. Men ska börja lägga in lite mer motion nu. Har börjat med promenader. Sen får jag se vad nästa steg blir. Men så nu sitter jag och ska försöka underlätta för mig själv genom att skriva en matlista för den kommande veckan. Det är svårt, för jag vill gärna äta upp det som redan finns hemma. Dock så finns det inte så mycket som jag klassar som nyttigt. Om någon har nått förslag på nyttig mat som kan göras av de ingredienserna så är jag tacksam.
- Råris, potatis, pasta, cous cous.
- Köttfärs, ostsnitslar, korv, fiskpinnar, alaskan polock (fisk), kyckling fileér.
Finns säkert något mer, men det är vad jag kommer på just nu. Så snälla, ge mig förslag!
Ska handla ägg, sallad, gurka och frukt imorgon. Har börjat äta massa frukt och grönt. Mår så himla bra av det.

Imorgon börjar flyttpackningen på riktigt också. Har lullat runt lite de senaste dagarna. Men imorgon har jag hela dagen på mig att fixa en massa. Hoppas på att hinna packa ner det mesta faktiskt. Sen ska jag göra några val ang. vissa saker som jag ska "gör mig av" med.
Är hur trött som helst, så funderar faktiskt på att gå och lägga mig strax. Ska "bara" titta lite saker till. Men innan kl. 1 SKA jag vara i säng.

(Alla mina fina katt-vinflaskor. Vill ha de resterande färgerna också!)

233655-127

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0