Välgörande ändamål.

Har precis gått igenom min garderob. Hittade massa kläder som jag helt enkelt tröttnat på. Ska ta med dem till praktiken imorgon. Vissa kläder är riktigt fina så de tror jag kommer bli sålda på en gång. Sen var det vissa som nog kan skickas direkt till utlandet. Faktiskt så känns det bättre att mina kläder kommer till dem som behöver än att svenskar köper dem. FAST pengarna som Erikshjälpen får in går faktiskt också till fattiga länder. För 2 kronor kan ett barn få en lunch. Så oavsett vart mina kläder går är det för en bra sak! Jag uppmanar fler att skänka saker. Varför ha en massa grejer hemma som ändå tar en massa plats? Jag ska ta med mig massa kuddar och filtar en dag också. Kan inte ta allt på en gång eftersom jag åker buss. Men lite varje dag.
Nu känner jag mig lite dum när jag tittar runt omkring i lägenheten. Det första jag får syn på är min dyra systemkamera, och sen ser jag alla kartonger som ligger utspridda över hela golvet som innehållt alla grejer jag köpte på ikea igår.
Lever man i ett rikt land så får man kanske unna sig saker också?

(En av topparna som jag ska skänka.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0