Student.

Igår var det dags för Linda att ta studenten. Det var faktiskt hyfsat väder. Inget regn eller så. Det kändes skönt. Vi var först vid hennes skola. Lyssnade på när esteterna sjöng lite och när betygen delades ut. Sen gick vi till baksidan och såg när alla studenterna sprang ut. Linda fick massa saker runt halsen. Och en JÄTTESTOR banan av Bella! Fan vad vi garvade! Sen åkte de iväg med lastbilarna och traktorerna. Då passade jag, pappa och Sofie på att köpa varsin milkshake på donken. Efter nått som kändes som en evighet var Linda i alla fall klar så vi kunde åka hem. Då skulle massa saker fixas. Sofie och jag fick ta hand om altan och inglasade. Möblera om och klippa dukar. Runt kvart i 5 kom de första gästerna. Sen strömmade det bara på. Vi åt och drack gott. Välkomst drinken/bålen blev mest uppdrucken av mig. Det var kul att prata lite gamla minnen med Ken. Ganska kul att han blev rätt lullig också. Man ser ju oftast sina yngre kusiner som små hela tiden. Men nu måste man tänka att de har vuxit upp. Likadant med Robin också. Jag ser absolut inte på honom som någon som dricker. Men åjo! Det gör han visst. Sofie och jag blev tyvärr fast med de små kusinerna. Eller Johanna är inte vår riktiga kusin. Men vi kan väl säga det. Helt plöstligt ville de ut och spela fotboll. Något som inte gick så bra för mig. Jag hade druckit en del. Sen skulle jag stå i mål. Ramlade bakåt flera gånger. Tur de var för små för att fatta vad jag höll på med. Sen spelade vi lite kort och sådär. Kvällen avslutades väl runt hav 3. Då var jag trött som tusan! 
Inge bakis idag i alla fall! Woho! 

(Linda som glad student. Sofie. Jag. Och tillsist en bild på allt gott som fanns att dricka på studentmottagningen här hemma.) 








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0