Life goes on and on and on.

Det var en vecka sen jag uppdaterade bloggen senast, så tyckte att det var dags nu. Har nog tappat alla mina läsare, fast det gör inget. Jag skriver mest för att minnas stunder.
Men, så vad har hänt i mitt liv då? Har haft praktik nu i 7 dagar. Jag tycker att det går kanonbra. Alla där är så himla trevliga. Jag blir inspirerad av deras berättelser. Tycker det är otroligt intressant att lyssna på när människor berättat vad de gått igenom under sitt liv. Tyvärr så ska Marie sluta där sista juni. Det är henne jag pratar mest med. För vi står oftast nere i källaren och sorterar kläder. Men jag gillar ju de andra med, och när hon slutar så kommer nog någon annan stå där nere med mig. Jag börjar bli väldigt nyfiken på det där med att stå i kassan. Fast jag känner nog att jag vill vara ute lite i butiken innan jag ställer mig i kassan. Så jag känner till sortimentet lite bättre och hur prissättningen går till.
Ja, det var lite om praktiken.
Med lägenheten går det väl framåt. Inte riktigt klar än. Ska försöka städa det sista idag. Sen åka en sväng till IKEA i helgen och köpa barbord, stolar och ett vitrinskåp. Så det ska nog bli bra när det väl är klart.
Igår var det en bra dag! Först var jag på praktiken 3 timmar. Efter det åkte jag hem. Tog en dusch eftersom jag blivit sjuukt svettig av det varma vädret. Sen tog jag med mig steppern in till stan och lämnade den till tjejen som skulle ha den. Efter det så såg jag nått hemskt! Det var en man som låg på marken och hade blivit brutalt misshandlad. Han hade massa blod i ansiktet och sjukvårdarna försökte linda bandage runt hans huvud så blodet skulle sluta rinna. Det var riktigt hemsk. Så jag gick ganska snabbt förbi och tyckte att de som stod runt omkring måste varit dumma i huvudet. De kunde minsann stå där och glo, men ingen kunde göra något när han hade blivit slagen. Visst man kanske inte vågar gå emellan. Men nått kan man försöka göra.
I alla fall, efter det så träffade jag Maria på torget. Vi gick och tog en glass. Sen satt vi och bara pratade jättelänge. Hur trevligt som helst! Efter x antal samtal på hennes mobil och min mobil som vi försökt ignorera så var vi tvugna att skiljas åt och åka hem.
Jag åkte hem och packade ner öl och cider. Sen tog jag bussen ner till stan. Jag och Annika åkte därifrån med Helene till Timrå där vi skulle träffa Danne, Malin och Stoffe. Det blev väl en hyfsat bra kväll. Jag var inte på ett så stort partymood. Men drack väl kanske 2-3  cider eller nått. Sen fick alla för sig att vi skulle dra in till stan. Så då gick vi först in på kåren. Men där var det riktigt dött. Så då drog vi till BK i stället. Som tur var fixade Danne in mig, för jag hade förstås inte passet med mig. Jag måste skaffa ett leg! För plånboken har jag alltid med mig. Men passet glömmer jag ofta. Just nu vet jag inte ens vart det är faktiskt.
Det var väl lite om hur min vecka sett ut.
Idag ska jag ev. följa med Totte till stallet. Vet inte om jag har ro till det. För då blir vi ju borta några timmar. Jag skulle behöva få färdigt här. Så får se hur jag ska göra. Just nu är jag bara trött. Borde köpa solskydd för jag har bränt mig.. Gör det så himla lätt.

Nu ska jag se om det finns något att äta till frukost.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0