Goodbye Marocco (Agadir).

Nu har man åter landat i Sverige, eller ja det var över ett dygn sen. Men har inte orkat uppdatera här förrän nu. Det har varit en spännande resa. Redan första dagen blev vi medbjudna till en liten kryddbutik där vi fick dricka te och titta på lite bilder. Vi köpte även curry där. För 180 spänn! Vi insåg inte riktigt det där med prutandet förrän efter det. Det var varmt och skönt där i alla fall. Mellan 25-30 grader. Helt underbart! Vi strosade runt på stan mest hela dagarna. Pratade med folk (eller mest Annika, jag blev mest irriterad över att vi inte fick en ensam stund). Men vissa människor var riktigt trevliga. Fanns en del surfarkillar där. De var både söta och trevliga. Jag gillade Slim, vet inte varför. Men han var gullig. En tur på dromedarryggen han vi med också. Dock hade jag träningsvärk i Min rygg dagen efter. Riktigt mysko måste jag säga. Badade i havet en dag också. Stora vågor, lite läskiga. En liten mysig fågelpark besöktes. Flamingos, papegojor, apor och kängrur fann vi där. Vi fick vara ifred där också. Inga jobbiga Marockaner som var på oss. Någon dag spenderades väl vid poolen också, fast vi var inte lika galna som vissa som verkligen låg där från att solen gick upp till att den gick ner. Konstigt folk må jag säga. Vi fick en favorit resturang också. La kamal (eller Le kamal tror jag den hette egentligen). Riktigt trevlig personal och mycket god mat. Vi testade en annan resturang en dag. Men den blev vi inte alls nöjda med. Så La kamal får många +. Åt nog där kanske 7 gånger. Som sagt, en bra resa. Fast det känns skönt att vara hemma nu. Speciellt med tanke på att jag nu blivit förkyld. Så ska kurera mig till att familjen kommer och hälsar på om ca 1 ½ vecka.

(Här får ni några bilder från Marocko).

233655-35

233655-34

233655-33

233655-32

233655-31

233655-30

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0