Du behöver aldrig mer vara rädd.

Lasse Lindhs låt har etsat fast sig i min hjärna. Ooh. Gillar inte sån musik egentligen. Men aa, man ska aldrig vara rädd för något nytt.
Asså börjar få lite panik. Har verkligen inget att äta här hemma. Så börjar bli lite jobbigt. Igår åt jag frukost och sen en halv baguett. Idag har jag inte ätit något än. Sparar mig till sen tror jag. Lite illa när man har så lite pengar att man knappt kan äta något. Men det är så när man unnar sig en resa till Marocko. Visserligen har jag 3000:- på sparkontot. Men de pengarna kan jag verkligen inte röra. De ska vara för absoluta nödsituationer. Och detta är ingen nödsituation. Om någon blir sjuk och jag måste ta en tågresa någonstans så är det en nödsituation, inte denna. Får köpa lite nudlar på Lidl om jag ska in till stan nått i veckan.
Måste nog ta från sparkontot så jag kan köpa en present till Sofie.
Nu ska jag sluta klaga. Det finns faktiskt de som har det mycket värre. Så jag ska vara glad. Väldigt glad. Och det är faktiskt bara 9 dagar kvar till "löning". Då blir det att storhandla mat. Så jag kan leva som en drottning då.
Kanske borde duscha snart och fixa i ordning mig lite. Tror det blir en städardag idag. För det är rätt stökigt i lägenheten.

(Sitter och kollar lite bilder. Snubblade över denna. Tycker mina ansiktsuttryck kan passa lite på denna dag.)

233655-41

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0