Stängt på julafton.

Ni som känner mig vet att jag brukar prata en del om det där med att buss är bättre än bil.  Att jag hoppas på att kunna åka buss så länge som möjligt och inte behöva skaffa mig körkort och bil.
Jag tycker att såhär i juletid, varför ska matvarubutiker vara öppna på julafton för? Tänk om folk kunde planera sina köp ordentligt den 23:e. Så allt var klart. Sen skulle affärerna vara stängda på julafton, då skulle utsläppen den dagen reduceras betydligt! För det är så himla många som tar bilen till affären på julafton för att de glömt något som ska finnas på julbordet. Många gånger är det folk som bor jättenära affärer, men julen är för stressad för att hinna med att gå till affären.
Så jag skulle vilja att det blev en lag att alla matvarubutiker skulle stänga på julafton. Tror inte att någon skulle svälta för det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0