Nakenkatt.

Jag är sjukt sugen på att köpa en sphynx. Skulle vara så himla skönt med lite sällskap här hemma. Lisen är ju inte så trevlig direkt. Och då kan mamma ändå komma och hälsa på eftersom hon annars är allergisk mot katter med päls. Så det vore rätt bra. Jag skulle mycket hellre vilja ha en hund. Men jag är rädd att till hösten så kanske jag inte kommer ha tid för den. Om jag inte bor i stan förstås. För då kan jag ju åka mellan på lunchen i fall jag jobbar eller pluggar. Men får se, just nu är jag som sagt sugen på en sphynx.
 
Föresten, läste precis att det är någon som måste sälja sin katt pga allergi.. Så man kan tydligen vara känslig mot dem ändå. Måste kolla upp det där.

(Bilden är tagen från blocket.)

image80

Kommentarer
Postat av: LINN:

Testa Norsk Skogkatt. Det allergiframkallande i en katt sitter inte i själva pälsen, utan i deras utsöndringar. Därför kan folk även reagera på pälslösa katter.
Norsk Skogkatt är en ras som de flesta allergiker klarar av. Min pappa är allergisk mot pälsdjur, och han har klarat livet utmärkt med två pälsbollar i hemmet.
Sen så är de världens finaste. Kolla bara :)
http://www.wildwoods.se/images/Qurry_0529_3.jpg

2008-04-12 @ 21:31:26
URL: http://estetic.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0