Fett pepp!

Är fett pepp på att flytta in till stan. MEN det finns några hinder ivägen faktiskt. För det första så ligger den hyran på nästan 5000 spänn. Vilket jag tvivlar på att soc. vill betala åt mig. Sen så har jag den här lägenheten också som jag i så fall måste betala i tre månader till. OM inte 1. Annika vill bo kvar och vi kan komma på någon lösning med att hon betalar ca 2000 spänn eller nått. 2. Att jag lyckas hitta någon som vill ta över kontraktet. Jag funderar på om soc. fortsätter betala lika mycket som de gjort nu. Och jag betalar mellanskillnaden då skulle det kunna gå. Har suttit och pysslat med lite uträkning. Om pappa eller mamma går med på att låna mig ca 1500:- nu i tre månader då skulle jag faktiskt klara hyran och efter att ha handlat mat och sånt ha 500 spänn kvar att lägga ner på annat. Och sen efter att de här tre månaderna har gått. Och jag slipper den första hyran, då behöver jag inte låna av mamma och pappa längre. Utan då kan jag se om jag kan betala tillbaka till dem. Så jag skulle kunna klara det. Men då gäller det bara att kämpa. Finns säkert folk i Sundsvall som behöver hjälp med diverse saker, gå ut med hunden t.ex. Jag får väl börja kämpa och inte glida med så mycket. Jag KAN klara det här om jag bara vill! MEN det största men:et just nu är nog att få Annika att bo kvar de där tre månaderna. Mycket hänger på henne just nu känner jag.
Så blir det flytt till stan eller inte? Det är frågan.
Och, vad händer om jag ska börja plugga i höst? Kan en fattig student betala en hyra på 5000 spänn.
Jag måste ringa mamma imorgon!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0